dissabte, 17 de maig del 2008

RESUM DE L'ASSIGNATURA (del 13 al 15)

Seguim les representacions a classe amb:



  • XTEC: és la Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya i ofereix a tots els seus usuaris un gran ventall d'informació com fer activitats, propostes didàctiques, informar-se sobre elscentres educatius (espectacles, matriculacions, ...) L’Xtec és dirigida principalment als mestres, ja que ells són qui introdueixen aquesta xarxa als alumnes: allà tenen un suport virtual que els és molt útilper totes les propostes educatives que ofereix. un punt important és que qualsevol dubtre que tingui el mestre té al seu abast dades de contactes que el poden ajudar a resoltres problemes.
    El vídeo (veure blog d'una de les menbres del grup) que hem vist abans de navegar en la xarxa ens ha ajudat a entendre un mica millor el concepte de XTEC. Les activitats que hem investigat també han estat un exercici eficaç per a la descoberta del funcionament de la web i finalemt fer-nos fer un mapa conceptual sobre els continguts de la XTEC.


  • CMAP TOOLS i mindmanager: aquest programa és dedicat per a crear mapes conceptuals. En un mapa conceptual és molt important recordar alguns punts: un concepte és allò que volem fer ressaltar i el connector és allò que dóna sentit entre dos conceptes, generelament es fa servir un verb (veure suport multimedia més endavant). Després d'haver fet el nostre propi mapa conceptual (partiint d'un text amb dades concretes) vam aprendre a fer servir les opcions de canvi de font o de color de fons, ... El CMAP TOOLS és un bona eina per al que fa a l'organització d'una mestra (preparar una activitat concreta, o una excursió ), i fins i tot per als educadors en general que hagin de seguir un currículum o un organigrama està molt bé tenir-ho organitzat.


  • Webquest i caçeres del tresor: una de les definicions ques podria donar de les webquests és que és una proposta didàctica guiada per a un educador i ell és qui en decideix les pautes i els objectius. Una webquest consisteix en respondre a preguntes o conceptes ajudant-nos de la informació disponible en les webs referents al tema tractat. Per a dur a terme aquesta activitat, el grup classe ha hagut de crear un espai web amb totes les pautes de treball que estava compost per deu preguntes de toria sobre les webquests i, com es degut, les webs referents al tema perquè fèssim les nostres investigacions.
    L'activitat que hem fet ha estat molt útil per a reconèixer els conceptes bàsics de les webquest: el fet de fer preguntes sobre la pròpia webquest amb les webs relacionades al tema ha estat molt bé.

Imatge detallada d'un concepte i un connector en un mapa conceptual: