dissabte, 10 de maig del 2008

RESUM DE L'ASSIGNATURA (del 6 al 8 de maig)

Les classes que les nostres companyes han fet, ens han ajudat a reconèixer els conceptes bàsics relacionats amb les Noves Tecnologies. Fins ara no havia publicat aquest article perquè volia fer un bloc sencer de tot allò que vam anant aprenent de mica en mica (a cada sessió).
Comencem el nostre recorregut amb :
  • les Pissarres Digitals Interactives: són una pissarra interactiva lligada a un projector i molt fàcil de fer servir; cosa que ens permet que els nens tinguin al seu abast aquest material innovador a l'aula. Nosaltres ens vam fixar en el SMART Note Book, és un programa per a les PDI que serveixen per a fer words, insertar multimedias com vífdeos o imatges, també es pot controlar tota la part estètica dels textos i altres objectes.
    Les nostres companyes han optat per ensenyar-nos dos vídeos sobre les PDI, un sobre les PDI a l'escola i l'altre sobre un programa recent i molt interessant per a treballar el moviment i l'animació d'objectes. La classe sobre les PDI ha estat molt dinàmica ja que varies voluntaries han sortir a fer jocs de l'oca, de parxis (es poden crear propis jocs amb el SMART) i així familiaritzar-nos amb aquesta nova eina que serà incorporada ràpidament en les aules.
    Els avantatges d'aquesta pissarra és que la seva utilitat és simple i és molt motivadora per als nens perquè poden estar junts a la mestra, escribint ells mateixos i fent les tasques d'una manera més original que les fitxes. Els inconvenients són que encara es considera un producte de cost elevat(2ooo/3000 euros), hi ha d'haver una formació prèvia del professor perquè la classe no s'interrompi per aquests problemes i perquè encara no tothom té a disposició un projector de vídeos per a les PDI, que contràriament als normals estan col·locats per sobre de la pissarra i no al davant ( es produeixen ombres).
  • EDU365: abans de tot s'hauria de donar a conèixer la pàgina web oficial d'aquesta proposta educativa: http://www.edu365.cat/És un portal educatiu del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, orientat i desenvolupat específicament per a l’alumnat i les seves famílies, que es basa en infrastructures i serveis de la Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya. És un eina molt favorable per als mestres ja que és una maeraa d'interractuar amb les famílies a través de jocs, xarxes, vídeos, ... L'EDU365 s'encarrega de facilitar a l'alumne la navegació per internet; allà trobarà tot tipus de materials que l'ajudaran en la seva cerca o el que hi vulgui fer.

    Després d'haver explorat els racons de la pàgina hem descobert les M.U.D: Mini Unitat Didàctica. Són una proposta didàctica de l’EDU365 per aprendre autònomament. Estan classificades per àrees. Tenen una part teòrica, una de pràctica i una altra d’autoavaluació. També un glossari de termes.

  • JClic: JClic és un prgrama lliure que ofereix un ventall d'activitat per a dur a terme que és poden trobar a la zona clic. Allà també tenim a la nostre disposició tota la informació necessària per a entendre com funciona el program i quins són les possibilitats del seu ús: JClic Author ens permet crear les nostres pròpies activitats, JClic Player és el progrma independent que serveix per a reproduir les activitatS i molts més que tenen difernents funcions. JClic és una programa molt favoralbe per a la mestra i els seus alumnes ja que, tenint la possibiltat de fer la seva pròpia eina didàctica, la mestra incorpora un nou mètode d'aprenentatge i coneixement gràcies a aquestes activitats clic.
    El vídeo que vam ensenyar resumia el dit anteriorment i el testimoni de la gravació insisteix que les Noves TAecnologies són, ara, un contingut que és omnipresent a les aules perquè els nens estableixin els primers contacte amb ordinadors el més aviat possible, d'aquesta manera els nens es familiaritzen amb el món de la tecnologia.